Od Abee...

"Úžasná konzerva, chodím sem s otvírákem, pootveřu a čichám ten smích, lásku, klasiku, čichám ty perly, to úžasné počasí, to přátelství.

Až mi bude smutno, tuhle konzervu plnou štěstí prostě sežeru."

úterý 2. června 2009

Divadlo a maturita

Ne, že bych se při premiéře své režisérské prvotiny cítila jako u maturity (i když trochu jo:) ) a ne že bych si při skládání maturity připadala jako na prknech, která znamenají svět (i když trochu jo:) ), ale stejně sem se rozhodla tyto dvě témata spojit do jednoho článku, neboť jak divadelní představení, tak maturita mě dosti ovlivnily ve dnech ... počkat, musim najít kalendář :)... ve dnech od 11. května až do 22. května 2009. A vlastně i potom.

Na úvod... představení bylo boží a moje maturita dopadla nad očekávání, takže tenhle článek rozhodně nebude nijak pesimistickej ani ponurej :) Ba naopak :)

Jak ste měli možnost dočíst se v předchozím článku, šlo o divadelní představení ochotníků z Navenku, a to ve hrách Blázinec v prvních poschodí (F.F. Šamberk, proškrtáno a upraveno mnou, například role Marušky- komorné byla přidána, nechtěla jsem tam být jako komorná Katynka sama :) ) a Duel (na motivy hry Dvouhra od Georgese Neveuxe napsáno mnou :) ) Obě to byly jednoaktovky pojednávající o mladém manželském páru a blablabla... :)

A myslím, že ke zhodnocení celého představení by stačila jedna věta: Přes všechny průsery, nedorozumění, občasnou blbou atmosféru, nedochvilnost, strach...atd. to bylo boží a mně, jako režisérce nezbývá nic jinýho než poděkovat :)

Děkuju Abee, za pomoc při rejžování (zlata z našich herců :) ), za Dr. Sártrovou, která ji padla jako ulitá (a stejně vypadala v tý paruce a la Mia z Pulp Fiction božsky :) ) i za Lauru, které sem se trochu bála, co se týče textu, ale Abeenka mě namouduši překvapila :)

Děkuju Kupčovi za jeho Jakuba I.-dokonale sladěn s Dankem- Jakubem II. i za mladého doktora Cyrila. Si prostě pan herec, Kupčo, klanim se :)

Děkuju Dankovi za jeho Jakuba II. - dokonale sladěn s Kupčou- Jakubem I. i za mladého doktora Artura. Tvoje herecké schopnosti jsou den ode dne lepší a lepší, překvapils, opravdu :)

Děkuju Zuzce za její výdrž a trpělivost, za její starostlivě hysterickou Maminku i za to, jak byla (a je) krásná (navenek :), na srdci i na duši :) )Paní herečka :)

Děkuju Eevee, za růžovou Pavlínku i za mou pravou ruku Marušku-komornou, křičela si mooc pěkně :) a naše slavná chvíle ve skříni... :)

Děkuju Píďanovi za jeho charisma, kterym dokáže zaujmout všechny ženy i muže v sále, i kdyby hrál příšeru nebo křížence Quasimoda se sedmihlavou saní. Generál i Sluha- ten nejvíc, ti padli jak ušitý na míru :)

Děkuju Rituš, za nááááádherný kostýmy a náááádhernou scénu :) ("Jako... jako, Pavlí, takhle to prostě nebude, joo?! To neni konečnej produkt!" :) )

Děkuju Lukášovi za technickou pomoc a psychickou podporu:)

Děkuju Honzovi, za to, že mi jednou ty hry pujčil, předal genetickou informaci, navštívil navenkovská dvojčata a napsal o tom dva pěkný články na blogu :)

Děkuju Pavlíkovi, za psychickou podporu a za pochvalu:)

Děkuju Šámovi, že je se mnou :-*

Děkuju všem, který přišli a bavili se :)

A děkuju sama sobě, že sem se konečně dokopala napsat o tom článek, že sem to zrežírovala, že sem si zahrála a že sem se z toho nezhroutila :)

Toť snad vše k sobotnímu představení (16.5. 2009) a nyní k mé maturitě (22.5.2009)

Mé maturitní předměty: Čeština, Němčina, Dějepis, Estetická výchova - výtvarná

Mé duševní rozpoložení večer před maturitou:nervozita, hysterie, rvaní si vlasů, proklínání sama sebe, že jsem se nezačala učit k maturitě už v první třídě,... atd.

Mé duševní rozpoložení ráno před maturitou: relativní klid, občas záchvat nevolnosti žaludku, melancholie, flegmatismus,... střídání nálady jak aprílový počasí :)

Časy mé maturity: 9:00 (8:45-potítko)-Němčina
10:15 (10:00-potítko)-Čeština
11:30 (11:15-potítko)-Dějepis
12:45 (12:30-potítko)-Evv

Průběh: Němčina-zkoušející- pí prof.Lenčová, přísedící- pí prof.Hašková, milá předsedkyně maturitní komise, zástupce pí prof. Chvojková a milovaná :) paní třídní Lara
-otázka č. 24- Städte und Gebiete im deutschsprachigen Raum (města a oblasti v německy mluvících zemích). K této otázce sme mohli použít prezentaci v Powerpointu. Součástí maturitní otázky byl popis obrázku (E. Munch :) ) a řešení situace (slíbila jste kamarádce, že jí pomůžete vytapetovat, ale úplně ste na to zapomněla. Ona vám teď volá, co řeknete?). Pohoda :)

Čeština-zkoušející pí prof. Živnůstková, přísedící pí prof. Stupková,... atd.
-otázka č. 6-Umělecký styl, Charakteristika uměleckého směru romantismu v jednotlivých národních literaturách s důrazem na stylistické postupy, básnické prostředky a rozmanitost žánrů, recitace, četba.
-recitovala jsem Máj, první verše, poté sem se snažila o další část (po modrém blankytu bělavé páry hynou,...), ale poněkud jsem se zasekla. Pí prof. Živnůstková ve snaze poradit mi to začala předříkávat se mnou, ale po chvíli se v tom ztratila a také se zasekla. Zoufale se podívala na pí prof. Stupkovou, ale ta její naději ihned zničila, neboť pravila: "Já si nepamatuji nic jinýho, než Hynku, Viléme, Jarmilo!" :) Jinak pohoda.

Dějepis- zkoušející p prof.Záryba :), přísedící pí prof. Živnůstková ,...atd.
-otázka č. 29- Historické vědy- nějdříve panika, poté pohoda :)

Evv-zkoušející p prof.Řehák, přísedící pí prof.Ondráčková,... atd.
-otázka č. 8- Holandské malířství v 16. a 17. století- nádhera a boží, největší pohoda ze všech. Součástí i prezentace domácí práce- v mém případě body painting-líbil se :)

Výsledek: chvalitebný, chvalitebný, chvalitebný, výborný :)

Důsledky: spokojenost, oslavy, pomaturitní večírek, večírek na Martiny záhradce (milujem tě, Martino :) ), oběd s paní třídní (milujem vás, paní třídní :) ), grilovačka s mojitem na naší zahrádce (miluju tě, mami, tati a Pavlíku) a návštěva Prahy a restaurace Ambiente (o tom příšte :), ale miluju tě Šámí :) a tvé rodiče :) )

High five, mam maturitu, ty jo!





1 komentář:

  1. A Tobě Pájo fšechno nej a Velký dík za Tvou úžasnou toleranci ,,ke fšem a fšemu,,
    PS: máš moc pěknej blog:-))

    OdpovědětVymazat