Od Abee...

"Úžasná konzerva, chodím sem s otvírákem, pootveřu a čichám ten smích, lásku, klasiku, čichám ty perly, to úžasné počasí, to přátelství.

Až mi bude smutno, tuhle konzervu plnou štěstí prostě sežeru."

středa 21. března 2012

Myslím, že...

... je na čase použít větu ze slohové práce Vojty Holečka ze 6. třídy: Kam ten svět spěje? Asi do záhuby. A zlepší se to? Asi ne. Snad nám pomůže bůh...

(Upozornění: následuje veskrze negativistický článek)


Když si jednoho dne začal při cestě ze školy zpívat můj bratr "Hraj mi, hraj mi, najdi pro mě hit..." říkala sem si sakra, kde to kruci slyšel? A co to vůbec je? Odpověď mi dala až moje maminka, že se jedná o Michala Davida a že jim to pouští paní vychovatelka v družině.

COOOO???

Přijde to jenom mě divný? Kam se poděl Svěrák a Uhlíř, Werich a Ježek, naše Lidové a Umělé písně z "Já, písnička" ?!

Zanedlouho na to se na Módním pekle hustě propíral web Mimibazar.cz, konkrétně naprosto divné a neužitečné lapače prachu, které tamní "tvořilky" a "bydlenky" vyrábí a dávají na to dokonce návody, jak na to. Pisatelka Ada (a my s ní) se pozastavuje nejen nad salámovými figurkami se ztopořenými párkovými penisy, "vkusnými" prsatými dorty, ale i divnými, ale vážně divnými "dekoracemi" ze starých knížek. Jukněte sami.
Má mít dítě úctu ke knihám, když vidí, jak mu před očima maminka "tvoří umění" z kancionálu svatováclavského?!



Milé maminky a další, tohle není umění. Tohle není ani vkusné, ani hezké ani nadčasové. Tohle není k ničemu. Nechte knížky tam, kde mají být (v knihovně, na nočním stolku, pod polštářem...) i když je nečtete, alespoň vypadáte sečtěle a ne jako debil, který vytvoří tohleto, vyfotí to a ještě vystaví na net s návodem, jak knihu zprznit.

Vrcholem bylo, když mi dnes maminka napsala, jakoupak že má Pavlík vlepenou písničku v sešitě z hudebky. Jsou to Šrouby a matice od Mandrage.

Cožeeee?

Nechápejte mě špatně. Proti týhle písni nic nemam. Naopak, celkem se mi líbí. Ale stejně...
Kam se poděl Svěrák a Uhlíř,... atd. viz hore.

Jak říkám, kam ten svět spěje...

4 komentáře:

  1. Jé to jsem ráda, že to taky vidíš a taky si to myslíš. Já na Svěrákovi s Uhlířem vyrostla a trošku mě znepokojil Jindra, kterej jejich písničky nedávno strašlivě znectil. Já si nemůžu pomoct, ale podle mě jsou fakt hezký, milý a krásně chytrovtipný a je škoda, že to děti pomalu už neznaj. Ono to ale opravdu souvisí s kulturou jako takovou; mamka, jež učí na prvním stupni zjistila, že většina prvňáčků (!) pravidelně kouká na Ordinaci, Ulici a ve škole řešej kdo s kým, jak a proč a mně je z toho smutno, protože si prostě myslim, že to nemůže bejt tak hezký a bezpečný děství, jako jsem měla třeba já.
    Linda

    OdpovědětVymazat
  2. Ale prosimtě, jak mohl Jindra pohanit Svěráka a Uhlíře, to si ho pěkně podáme!!! :)
    Tedy, s tou Ulicí a Ordinací, to sem nevěděla, kdyby jo, ještě více by mi to prohloubilo depresi o budoucích generacích... nedá se nic dělat, musíme mít hodně dětí, abychom na ně správně výchovně působili :)

    OdpovědětVymazat
  3. Oč bude generace vychovaná Ordinací a Ulicí horší než generace vychovaná Majorem Zemanem, Ženou za pultem a Plechovou kavalérií?
    Blbec bude blbec i se Svěrákem a Uhlířem a naopak.

    Červis.

    OdpovědětVymazat
  4. Amen :).

    Jasně, že chybu nelze hledat v televizi nebo písních. Chyba může být jen v lidech.
    Je mi jasný, že i s dítěte, který nikdy Ordinaci neuvidí a budou mu odmalička předčítány pohádky Boženy Němcové a zpívány lidové písně, může vyrůst pěknej sígr.

    Však jsem taky Majora několikrát viděla a nic to se mnou neudělalo :).

    To ale neznamená, že budu se svými dětmi koukat na Ordinaci. Radši si s nima pustim Příběh hraček nebo Lucii, postrach ulice :)

    OdpovědětVymazat