Od Abee...

"Úžasná konzerva, chodím sem s otvírákem, pootveřu a čichám ten smích, lásku, klasiku, čichám ty perly, to úžasné počasí, to přátelství.

Až mi bude smutno, tuhle konzervu plnou štěstí prostě sežeru."

čtvrtek 9. února 2012

Citáty. Beenko (i ostatní),...

...co si o tomhle myslíš (myslíte)?

Některé politologické, sociologické nebo psychologické knihy jsou vynikající - dokáží na šesti stech stránkách vyjádřit skoro tolik jako jeden vtip.
Gabriel Laub
:)

Hledám vhodný citát do úvodu svojí bakalářky. Nevěřili byste, jak je potom o tolik snažší napsat 3 - 5 stran. Od pana Lauba sem nalezla jeden celkem vhodný:

Když na umělecké dílo nikdo neštěká, neštěkne po něm ani pes.

Rozmýšlím se mezi ním a ještě tímhle, od umělce Jana Baucha:

Umění, kterému nikdo nerozumí, není umění.

(jen pro představu, moje bakalářka se (mimo jiné) týká krásy a nezbytnosti interpretace uměleckých děl :) )

3 komentáře:

  1. Možná Ti to pomůže, ale shodou okolností jsem teď znovuobjevil jednoho velkého myslitele, který o umění řekl:
    "Umění je komunikace citů. Umění musí začínat u zážitku nebo pocitu umělce.
    Mnohé pseudoumění pochází z neupřímnosti nebo z pokusu vytvořit umělecké dílo, které nepramení ze skutečného zážitku nebo pocitu..."
    Dal jsem Ti to tu skoro kompletní, ale možná by stačila jen ta úvodní věta...
    Jinak z oné nabídky bych volil Baucha - ne, že bych byl nějak zakonzervovanej, ale občas si říkám, že co je moc, to je moc :))) M.Z.

    OdpovědětVymazat
  2. Vybavují se mi knihy a divadelní představení, které bych Ti doporučila k přečtení a zhlédnutí, aby sis z nich vybrala citát.

    Jmenuji se Ašer Lev a pokračování Dar Ašera Leva. Ty mně velice nenásilně poučili o interpretaci výtvarného umění, aniž bych si myslela, že jsem schopná jej interpretovat. :)

    Shodneme-li se na tom, že často si uvědomujeme hodnotu toho, co je pro nás důležité ve chvíli, kdy je to něco ohroženo, můžeme říct, že až ve chvíli, kdy to ztrácíme to můžeme plně osobně definovat.

    Ašeru Levovi hrozí, že přijde o umění (nebo...?)- je to autobigrafický román, skrz naskzr uměním, talentem, puzením, které k umění vede...

    A pak Picasso v podání Ungeltu. Myslím si, že umění dělá ten popud, neovladatelný, popud, který přesahuje osobnost, výchovu (psychologii, sociologii) a který jediný může vést k jiné než jenom estetické hodnotě (kterou mají i obrazy květin z IKEA) pro někoho dalšího, nebo ne?

    Dar Ašera Leva Ti poskytnu v e-podobě, chceš li. ;)

    Abee

    OdpovědětVymazat
  3. Jinak mě ani jeden ten citát nezaujal, ještě bych doplnila. :))

    A.

    OdpovědětVymazat